كاور ناخن چيست؟ قسمت سوم

۳ بازديد

مراحل كاور ناخن به صورت گام به گام


همانطور كه اشاره شد كاور ناخن بر روي ناخن طبيعي انجام مي شود و در آن از تيپ گذاري و يا فرمر استفاده نمي شود. به همين دليل مراحل كمتري نسبت به كاشت ناخن دارد. براي انجام يك كاور حرفه اي ناخن گام به گام با مراحل زير پيش برويد:

  1. زير سازي
  2. مواد گذاري
  3. سوهان كشي
  4. از بين بردن ناهمواري هاي احتمالي

مرحله اول كاور ناخن : زير سازي

زير سازي در تمام خدمات ناخن مشترك است و به يك شكل انجام مي شود. اولين مرحله در زير سازي مانيكور خشك است. براي انجام مانيكور خشك ابتدا با استفاده از عقب زن پوست هاي اطراف ناخن را به عقب برانيد و پس از اين مرحله به كمك سر سوهان مانيكور اشكي يا كاجي، كوتيكول هاي سطح ناخن را از بين ببريد. پس از اينكه كوتيكول ها را كاملا برداشتيد با استفاده از نيپر پوست هاي اضافه اطراف ناخن را ببريد.

حال پس از اينكه سطح ناخن آماده انجام كاشت گرديد نوبت به خراش دادن سطح آن مي رسد. در اين مرحله با استفاده از سر سوهان كاغذي نرم سطح ناخن را خراش داده و آن را كاملا مات مي كنيد. دقت داشته باشيد كه سر سوهان را روي ناخن فشار ندهيد و فقط با تماس سر سوهان، روي سطح ناخن را خراش دهيد.

آخرين مرحله در زير سازي فرم دهي است. در اين مرحله با استفاده از سوهان دستي فرم بغل و بالاي ناخن مشتري را درست كنيد. براي اينكه نتيجه كار بهتر شود قد ناخن ها را يكي كنيد. در فيلم آموزش كاور كردن ناخن در اين بخش، ناخن هاي مشتري خيلي كوتاه است به همين دليل نيازي به فرم دهي وجود نداشته است، اما در صورتي كه مشتري شما ناخن هاي يك دست نداشته و يا قد كنوني ناخن هايش را دوست ندارد و ناخن هاي كوتاه را مي پسندد بايستي ناخن هايش را به فرم و قد دلخواهش برسانيد.

مرحله دوم كاور كردن ناخن : مواد گذاري

در اين مرحله ابتدا با استفاده از فرچه يا براش، گرده هاي ناخن را از روي سطح ناخن برداريد، سپس سطح صدف تمامي ناخن ها را به ضد قارچ آغشته كنيد و قبل از موادگذاري هر ناخن، سطح صدف ناخن را به پرايمر آغشته كنيد. موادگذاري را از سر ناخن شروع كنيد. اگر مشتري ناخن شكسته داشت يا تمايل داشت كه قد ناخن به ميزان خيلي كم بلند شود مي توانيد بدون استفاده از فرمر و با استفاده از مواد به ميزان خيلي كم قد ناخن را بلند كنيد.

براي اينكار مواد را مقداري خشك تر (ميزان ليكوييد كمي كمتر باشد) برداريد و روي سر ناخن قرار دهيد. با اعمال كمي فشار بر روي مواد و كشيدن قلم به آرامي و به سمت ريشه ناخن مي توانيد به ميزان خيلي كم قد ناخن را بلند كنيد. براي آنكه شيوه صحيح موادگذاري را ياد بگيريد فيلم كاورناخن طبيعي در اين بخش را با دقت تماشا كنيد. اگر در مرحله مواد گذاري دقت لازم را داشته باشيد مرحله سوهان كشي بسيار كوتاه تر و راحت تر خواهد بود.

نكته مهم: فراموش نكنيد كه مشتري كه كاور ناخن را انتخاب مي كند تمايل به داشتن ناخن طبيعي تر دارد به همين علت تلاش كنيد كه ضخامت مواد گذاري شما زياد نباشد.

 

مرحله سوم كاور ناخن : سوهان كشي

مرحله سوهان كشي مرحله مهمي است، چرا كه فرم نهايي ناخن در اين مرحله مشخص مي شود.

مرحله چهارم كاور كردن ناخن : از بين بردن ناهمواري هاي احتمالي

پس از اتمام مرحله سوهان كشي در كاور ناخن با استفاده از سر سوهان كاغذي نرم، سطح ناخن را سوهان بكشيد. انجام اين مرحله ۴ علت دارد:

  • اگر ناهمواري روي سطح ناخن باقي مانده از بين برود.
  • رد سر سوهان الماسه استوانه و سوهان دستي بر روي مواد از بين برود.
  • فرم نهايي روي صدف ناخن ايجاد شود و اين فرم در تمامي ناخن ها همسان شود.
  • اگر مشتري تمايل به استفاده از لاك ژل را دارد بستر براي اينكار فراهم شود.

پس از اتمام اين مرحله اگر مشتري تمايل به استفاده از لاك ژل را نداشت با استفاده از بافر سطح ناخن را صاف كنيد. در انتهاي كار (در صورت استفاده از لاك ژل و يا لاك، پس از خشك شدن) با استفاده از روغن كوتيكول اطراف ناخن را چرب كنيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.